Parcările noi din București unde să-ți lași mașina fără griji inutile

de: Daniel Ștefan
27 02. 2019

În București vor fi amenajate, în sfârșit, încă două parcări subterane, de peste 1.000 de locuri. Parcările vor fi amenajate într-o zonă de interes public, dar în centrul Capitalei, unde Primăria Generală vrea limitarea numărului de mașini.

Ca să nu te mai plângi că nu sunt locuri de parcare, Gabriela Firea și consilierii săi au aprobat două proiecte de hotărâre prin care se declară de utilitate publică amenajarea a două parcări subterane în zona Sălii Palatului din București.

Va fi însă schimbată destinația spațiului verde pentru executarea lucrărilor aferente, urmând să fie pregătite și toate documentele necesare demarării procedurii de expropriere.

Prima parcare subterană de la Sala Palatului

Aceasta va fi amenajată la nord de Sala Palatului, urmând să fie delimitată la nord de Strada Ştirbei Vodă, la est de Strada Ion Câmpineanu, la sud de Sala Palatului şi la vest de Curtea Palatului Regal. Zona include şi spaţiul public situat între faţada principală a Sălii Palatului şi Strada Ion Câmpineanu.

De asemenea, parcajul subteran va fi realizat pe trei niveluri (552 locuri pentru autoturisme şi 82 locuri pentru motociclete), iar amenajările pietonale vor oferi publicului un spaţiu de întâlnire şi socializare, informează economica.net.

A doua parcare subterană de la Sala Palatului

Cea de-a doua parcare se va situa în zona de sud a Sălii și va fi delimitată la nord de Sala Palatului şi de clădirea Palatului Regal, la vest de Strada Ion Câmpineanu, la sud de frontul construit-bloc Humanitas şi la est de Calea Victoriei. Parcajul subteran va fi realizat pe trei niveluri (523 locuri pentru autoturisme şi 32 locuri pentru motociclete).

Scopul acestei parcări este să o completeze pe prima, ca să nu fie suprasolicitată de mașini, dar să ofere și pietonilor mai mult spațiu tranzit și de recreere.

Parcările fac parte din Planul Integrat de Dezvoltare Urbană „Zona Centrală” ale cărui obiective sunt: punerea în valoare a caracterului eclectic al centrului Bucureștiului, reintegrarea şi restructurarea urbană, crearea unui sistem de circulaţie eficient şi încurajarea modurilor alternative de deplasare (adică altele decât mersul cu mașina personală), revigorarea reţelei de spaţii publice, dezvoltarea durabilă, regenerarea urbană integrată a zonelor cu probleme socio-economice şi asigurarea unui climat social divers şi sigur.